Z jakich elementów konstrukcyjnych składają się wózki widłowe?
Wózki widłowe są wykonane ze
stalowej ramy, która jest w odpowiedni sposób uformowana. Na dole
znajduje się podwozie, które może składać się z trzech lub z
czterech kół (ewentualnie z gąsienic) w zależności od rodzaju
modelu.
Przód maszyny stanowi maszt – element ten montuje się
pionowo; dzięki niemu można opuszczać, podnosić i przechylać
przewożony ładunek. Do masztu montuje się płytę czołową, czyli
karetkę. Do karetki natomiast mocuje się widły o kształcie litery
L. Widłami można poruszać w pionie za pomocą łańcucha. Widły
to część wymienna, którą można zastąpić innym elementem,
bardziej przydatnym do przewożenia konkretnego ładunku, na przykład
beczek, czy kartonów.
Ważnym elementem konstrukcyjnym jest
krata ochronna wózka, dzięki której przewożony ładunek się nie
osuwa. Pośrodku znajduje się klatka bezpieczeństwa, która ma za
zadanie chronić wózek przed spadającymi ładunkami. Pod klatką
jest kabina operatora, a w niej znajdują się takie niezbędne
części, jak:
- fotel,
- kierownica,
- klakson,
- pedały i dźwignie, służące do sterowania całym wózkiem.
Kabina operatora pozostaje
otwarta, jednak jest obudowana, co zapewnia sterującemu pojazdem
lepszą ochronę w razie wypadku.
W pobliżu siedzenia operatora znajduje
się pokrywa silnika, a pod nią silnik, który może być albo
niskoprężny na gaz LPG lub na benzynę, bądź wysokoprężny
zasilany olejem napędowym. W sprzedaży są również dostępne
wózki z silnikiem elektrycznym lub akumulatorowym. Tył wózka nosi
nazwę przeciwwagi i ma przeważnie postać bloku stalowego.
Przeciwwaga pozwala odpowiednio obciążyć wózek przewożący towar
o dużej wadze.
Zobacz nasz kanał na Youtube
Dlaczego warto znać budowę wózków?
Znając nazewnictwo części
konstrukcyjnych wózka, oraz robiąc kurs na wózki widłowe można uzyskać pozytywny wynik na egzaminie
przed komisją UDT. Wiedza ta przydaje się również w późniejszej
pracy na stanowisku operatora, a także wtedy, gdy współpracuje się
z innymi osobami w zespole. Znajomość konstrukcji ułatwia także
porozumienie się z serwisem – można wówczas łatwo wskazać,
który konkretnie element wymaga naprawy lub wymiany.
Wiele elementów w wózkach widłowych wymaga bardzo dobrej konserwacji. Niedawno instalowałem w moim wózku kompresor delphi i bez instrukcji było ciężko, ale jakoś sobie poradziłem
OdpowiedzUsuńJa także mam uprawnienia na wózki widłowe, widzę przyszłość w tym zawodzie.
OdpowiedzUsuńNie ulega wątpliwości, że budowa wózka widłowego to niezbędna wiedza dla każdego uczestnika kursu na wózki widłowe https://kursyzawodowe24.pl/kursy-udt-i-utb/wozki-widlowe . Do egzaminu trzeba się należycie przygotować zarówno pod kątem teorii, jak i praktyki. To bardzo dobry pomysł na podniesienie kwalifikacji oraz dopisanie w CV istotnej kompetencji.
OdpowiedzUsuńSzkolenia online można robić w różnym zakresie i wydaje mi się, że to wszystko zależy pod własne upodobania, ale także i to, czym się zajmujemy na co dzień. Ja na przykład patrzę na takie https://pccpoland.pl/ szkolenia dla gmin. Mi to w pracy się przyda.
OdpowiedzUsuńProwadząc firmę trzeba postawić na solidne wózki. W produkcji także przyda się wam firma https://wirautomation.pl i ich automatyka.
OdpowiedzUsuńObszerną wiedzę na ten temat można zdobyć również na szkoleniach i kursach. Ze swojej strony polecam wam https://kursy-udt.com.pl/kursy-udt/wozki-widlowe/ - myślę, że kogoś z was na pewno zainteresuje.
OdpowiedzUsuńZapoznaj się z ofertą na stronie https://movincar.pl/
OdpowiedzUsuńFirma prowadzi wynajem jak i sprzedaż wózków widłowych.
Polecam!
Kiedyś myślałem o takim kursie. Pozdrawiam, Grzegorz.
OdpowiedzUsuńW sumie nad takimi rzeczami ja póki co za bardzo się nie skupiałem ale jestem również zdania, że dobrze wiedzieć jakich rękawic roboczych w pracy używać. Ja jestem bardzo zadowolona z rękawic roboczych krótkich https://znaki-bhp.pl/ochrona-rak/rekawice-skorzane-krotkie i jest to coś bardzo istotnego.
OdpowiedzUsuń